Halaman

.: Selamat Datang Ke Laman Blog Geng Terkukur Segamat :.

03 Januari 2011

Home » Cara meningkatkan traffic dan populariti dengan cepat dan alami....

Cara meningkatkan traffic dan populariti dengan cepat dan alami....

Salam...



Sedang aku blogwalking, aku terpandang plak satu konsep..Konsep?..
Ya satu konsep untuk meningkatkan traffic ke web / blog kita. Setelah aku amati... aku rasa ada potensi juga untuk diketengahkan dan mungkin juga akan berjaya...
 Korang ushalah sendiri dengan perkataan yang telah aku ubah suai mengikut citarasa aku sendiri....
Apa kata korang sendiri baca dan fahamkan sendiri cara-caranya...

Baca baik-baik, kerana anda mungkin akan tersilap langkah..

Sebuah falsafah mengatakan “Honesty is The Best Policy (Kejujuran adalah politik / strategi terbaik)” , inilah yang akan kita buktikan….apakah konsep kejujuran boleh kita olah lalu menghasilkan traffic dan populariti yang lebih hebat dari konsep rumit para expert webmaster atau pakar SEO..?…
Saya yakin, jika konsep ini dijalankan dengan berdedikasi dan bila dimasukkan ke dalam web atau blog maka:
-Web anda akan kebanjiran traffic pengunjung secara luar biasa hari demi hari, tanpa perlu bersusah payah memikirkan SEO atau membuat promosi ke ' search engine ' yang entah apa namaya.
-Web anda akan kebanjiran backlink secara luarbiasa hari demi hari, tanpa perlu bersusah payah meletak  link ke pelbagai tempat di dunia internet.

Jika Albert Einstein memakai persamaan e=mc2 untuk menggabungkan potensi masa dan kecepatan cahaya untuk menghasilkan tenaga nuklear yang luar biasa itu ,maka kita akan memakai persamaan t=v1+v2 untuk menggabungkan potensi web saya dan web anda untuk menghasilkan traffic dan populariti yang luar biasa pula.

Jika Einstein menggunakan atom plutonium dan uranium untuk membuat bom nuklear, maka kita menggunakan kejujuran dan ketepatan untuk membuat bom traffic dan populariti ini.

Yang perlu anda lakukan adalah ikuti langkah-langkah berikut :

1.Buat posting artikal seperti posting saya ini, atau  nak copy-paste posting ini pun boleh, takde hal punye, dan juga diberi tajuk : t=v1+v2 ,Cara meningkatkan traffic dan populariti dengan cepat dan alami....( kalau korang nak ubah tajuk lain pun takper )


2-Selanjutnya Copy atau buat KATA-KATA HIKMAT yang ada di bawah nombor 4, dan letaklah di web atau blog anda pada bahagian yang paling mudah dilihat pengunjung, misalnya di bahagian atas sidebar:


3-Pindahkan atau ganti link atau alamat url posting saya (disini-1) menggantikan alamat url rekaan saya (disini-2).

-untuk mengetahui alamat url posting saya dan posting yang anda buat adalah  dengan KLIK 'tajuk / title' posting yang kita buat ini.( kat atas address bar tuh lah )


4-Lalu isi alamat url posting anda pada pada disini-1 tadi. Jadi anda melakukan publish (terbitkan) 2 kali, setelah posting ini selesai anda buat lalu di terbitkan, dan lalu anda klik pada title (tajuk) posting untuk 'copy' alamat url posting anda dari address bar browser anda, lalu anda edit lagi posting tadi dan masukan pada link disini-1 itu.

Berikut tulisan “KATA-KATA HIKMAT” yang perlu anda pasang dibahagian web / blog anda (setelah di ganti link urlnya mengikut kesesuaian di atas)

“Ingin meningkatkan traffic pengunjung dan populariti web / blog anda secara cepat dan tak terbatas…?…
Serahkan pada saya…, Saya akan melakukannya untuk anda PASTI BERJAYA…!..Klik disini-1 dan disini-2
-Jadi setelah 'KATA-KATA HIKMAT' ini diletakan di web / blog anda maka: jika pengunjung klik link disini-1 akan menuju link posting anda, dan jika klik disini-2 akan menuju link posting saya…dan seterusnya akan terus terjadi mata rantai yang tak terputus seperti itu…


5-Di bawah ini ada 2 link :link anda (link web saya sekarang) dan link saya (link web rekaan saya sekarang) . Maka gantikan sahaja (alamatnya) “link anda” dengan “link url web anda” dan “link saya dengan link url web saya” (Link rekaan saya hapuskan).
link anda
link saya

5-Selesai, siapkan counter tracker sitemeter dan technorati untuk melihat hasilnya.



Apa itu t=v1+t2…?
t : Jumlah traffic yang akan diperoleh web anda dalam satu hari
v1 : Jumlah pengunjung web anda dalam satu hari
v2: Jumlah pengunjung yang dimiliki v1 (pengunjung dari pengunjung web anda) dalam satu hari.

Traffic:
Misalnya, web / blog saya ini atau web / blog anda dalam sehari memiliki rata-rata pengunjung 50 orang.., dan semuanya menerapkan konsep kita ini (KATA-KATA HIKMAT) dengan JUJUR DAN IKHLAS, dan dari 50 orang itu masing-masing memiliki 50 orang pula pengunjung dari web / blognya , maka web / blog kita akan berpeluang di kunjungi 50 ditambah 50 x 50 orang pada hari itu = 2550 orang , dan akan berpeluang terus meningkat pula hari demi hari ,kerana setiap hari selalu ada pengunjung baru di dunia internet, setiap hari juga ada blogger atau web / blog baru di dunia internet…BUKTIKAN

Populariti:
Misalnya, web / blog kita memiliki pengunjung 50 orang dalam satu hari, dan semuannya menerapkan konsep ini , maka dalam hari itu web anda akan mendapatkan 100 linkback ke web anda, iaitu sebuah link pada KATA-KATA HIKMAT dan sebuah link pada link saya DIKALIKAN DENGAN 50......ianya akan berpeluang meningkat terus hari demi hari….

Kenapa perlu di buat link link anda dan link saya pada posting…?
…hal ini untuk menjaga keabadian link kita, kerana seperti kita tau link pada posting lebih kecil kemungkinannya terhapus adalah besar….

Bolehkah kita bertindak TIDAK JUJUR atau SABOTAJ konsep ini, misalnya “menghilangkan semua link asal” lalu di isi dengan web / blog kita sendiri…? ….Jawapannya tentu BOLEH, dan konsep ini tidak akan mencapai tahap MAKSIMUM dan untuk  untuk membuktikan KEJUJURAN adalah strategi / politik terbaik…..Tapi saya yakin bahwa kita semua tak ingin menjatuhkan KREDIBILITI diri sendiri dengan melakukan tindakan murahan seperti itu.

Copy Artikal di atas untuk menJADIkan konsep ini satu REALITI, baca dan fahami terlebih dahulu. Pastikan Traffic anda meningkat MENDADAK...

Semua Untuk Semua

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...